ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
A myHealzz ügyfélportál rendszer általános szerződési feltételeinek szabályzata (továbbiakban: Szabályzat
/ÁSZF) a MediAd Korlátolt Felelősségű Társaság (továbbiakban: Szolgáltató) által üzemeltetett myHealzz elnevezésű ügyfélportál (továbbiakban: myHealzz rendszer vagy ügyfélportál) szolgáltatásainak részleteit, díjait és működését tartalmazza.
Tartalomjegyzék
FOGALOM MEGHATÁROZÁSOK
ÁSZF HATÁLYA
A FELEK JOGAI ÉS KÖTELEZETTSÉGEI
A MYHEALZZ REDNSZER HASZNÁLATI SZABÁLYZATA
A SZOLGÁLTATÁS TÁRGYA
A SZOLGÁLTATÁSOK IGÉNYBEVÉTELÉNEK MÓDJA
Online időpont foglalás
Egészségügyi adatok és dokumentumok kezelése
Adatok megosztása más Felhasználóval
Videó konzultáció igénybevétele
Online bankkártyás fizetés
Felhasználó hozzáférésének korlátozása
A SZOLGÁLTATÓ ÉS A FELHASZNÁLÓ FELELŐSSÉGE
DÍJAK, SZÁMLAKIÁLLÍTÁS
SZERZŐI JOGOK
ADATVÉDELEM
FELHASZNÁLÓ ELÁLLÁSI ÉS FELMONDÁSI JOGA
VEGYES RENDELKEZÉSEK
PANASZKEZELÉSRE VONATKOZÓ SZABÁLYOK
Fogalom meghatározások
Szolgáltató: A MediAd Tanácsadó Korlátolt Felelősségű Társaság Magyarországon bejegyzett gazdasági társaság, amely szolgáltatását a tulajdonában lévő weboldalakon és mobil alkalmazásokon keresztül nyújtja. Szolgáltató adatai:
Neve: MediAd Tanácsadó Korlátolt Felelősségű Társaság
Székhelye: 1015 Budapest, Ostrom utca 16. fszt. 5.
Elérhetősége: info@myhealzz.hu Telefon: +36-30-213-4391
Cégjegyzék száma: 01-09-999778
Adószáma: 12960145-2-41
Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
Healzz2 medikai rendszer: A Szolgáltató által üzemeltett egészségügyi informatikai rendszert, mely informatikai rendszer a myHealzz ügyfélportál működésének alapjául szolgál (továbbiakban medikai rendszer).
Felhasználó: az a magánszemély, aki saját nevében vagy más nevében a Szolgáltató által üzemeltetett myHealzz rendszeren keresztül szolgáltatásokat vehet igénybe.
Egészségügyi szolgáltató: A Szolgáltató szerződött partnere, aki a Healzz2 medikai rendszert használja, és akihez kapcsolódóan Felhasználó a Szolgáltató myHealzz rendszerén keresztül különböző szolgáltatásokat vehet igénybe.
Fél, Felek: A Szolgáltató és a Felhasználó külön-külön Fél, együttesen: Felek
Ügyfélportál: a myHealzz rendszert alkotó weboldalak, más weboldalakba beágyazott tartalmak és mobil applikációk összessége, mely az alábbiakat tartalmazza:
www.myhealzz.hu weboldal és aloldalai
myHealzz mobil applikáció iOs és Android rendszerekre
www.orvostkeresek.hu weboldal és aloldalai
Orvostkeresek.hu applikáció iOs és Android rendszerekre
Egészségügyi szolgáltató saját honlapján elhelyezett azon beágyazott online előjegyzési naptárak, melyeken feltüntetésre kerül, hogy azok a myHealzz rendszer részei
Egészségügyi szolgáltató egyedi ügyfélportál oldala és mobil alkalmazása, amennyiben az myHealzz rendszer alapjaira épül és ez a portálon vagy a mobil applikációban feltüntetésre kerül.
Rendszer: A Szolgáltató ügyfélportáljának valamennyi felületei és azok adminisztrációs rendszerének egésze.
Orvos: az a megfelelő szakvizsgával, egészségügyi államigazgatási szerv által kiadott működési engedéllyel és orvosi kamarai tagsággal rendelkező természetes személy, vagy ilyen orvos személyes közreműködésével szolgáltatást végző egészségügyi szolgáltató társaság, amely a Szolgáltatóval megbízási, vagy egyéb szerződéses jogviszonyban áll.
Szolgáltatás: A Felhasználó az ügyfélportál valamely elemén keresztül történő regisztrálással szerződéses kapcsolatba kerül a Szolgáltatóval. Érvényes regisztráció kizárólag jelen Általános Szerződési Feltételek és az Adatkezelési tájékoztató megismerését és elfogadását követően jöhet létre.
Amennyiben Felhasználó valamely Egészségügyi Szolgáltatóhoz időpontot foglal, úgy szerződéses jogviszonyt hoz létre az Egészségügyi szolgáltatóval és a vele szerződéses vagy egyéb jogviszonyban álló Orvossal és egyéb egészségügyi szakdolgozóval (gyógyszerész, ápoló, gyógytornász, stb.). A myHealzz ügyfélportál a felhasználó foglaláskor megadott adatait és a választott szolgáltatás és időpont részleteit továbbítja az Egészségügyi szolgáltató felé, valamint lehetőséget biztosít mind a Felhasználónak, mind pedig az Egészségügyi szolgáltatónak, hogy a foglalás részleteit és a megadott felhasználói adatokat módosítsa vagy törölje.
A myHealzz ügyfélportál lehetőséget biztosít különböző dokumentumok és adatok tárolására, mely dokumentumok és adatok kizárólag a felhasználó aktív közreműködésével kerülhetnek be a myHealzz rendszerbe. A Felhasználónak lehetősége van a myHealzz rendszerbe különböző dokumentumokat és adatokat feltölteni és azokat megosztani azzal az Egészségügyi Szolgáltatóval, akihez élő időpont foglalással rendelkezik. A Felhasználó ilyen irányú kifejezett szándékára az myHealzz rendszer továbbítja a dokumentumokat és/vagy az adatokat a választott Egészségügyi szolgáltató részére
A myHealzz rendszer lehetőséget biztosít videós távkonzultáció bonyolítására is, amennyibe a Felhasználó ilyen típusú szolgáltatást vesz igénybe az Egészségügyi szolgáltatótól a myHealzz rendszeren keresztül. Ebben az esetben a rendszer biztosítja a vedió konzultáció technikai feltételeit, azonban nem felel az ellátás minőségéért.
Szolgáltató szolgáltatásainak elérhetősége az Ügyfélportál egyes elemein eltérő lehet.
Pénzügyi szolgáltató: Szolgáltatóval szerződéses viszonyban álló harmadik személy, amely a vonatkozó jogszabályok szerint úgynevezett ’internetes fizetőkártya-elfogadási szolgáltatás’ nyújtására jogosult.
Egészségügyi szolgáltatás: A Szolgálató rendszerén keresztül elérhető, a Szolgáltatóval szerződéses kapcsolatban álló Egészségügyi szolgáltatók által biztosított, az 1997. évi CLIV. törvény az egészségügyről által definiált szolgáltatás.
ÁSZF HATÁLYA
A jelen ÁSZF 2021.04.15. napján lép hatályba és visszavonásig marad érvényben és hatályban.
Az ÁSZF hatálya kiterjed az ügyfélportál valamennyi elemének használata, valamint a Szolgáltató szolgáltatásainak körébe tartozó valamennyi szerződéses jogviszonyra, amely meghatározza a Felek jogait és kötelezettségeit, illetve az egyéb szolgáltatások igénybevételével összefüggő körülményeket. Feleknek tekintjük a Szolgáltatót és a Felhasználót.
A FELEK JOGAI ÉS KÖTELEZETTSÉGEI
A Felek között a szerződés kizárólag elektronikus formában jön létre, amely nem helyettesíti az írásban megkötött szerződést, csak akkor, ha az az elektronikus aláírásról szóló 2001. évi XXXV. törvény előírásainak megfelel. E jogszabály akkor tekinti írásbeli szerződésnek a dokumentumot, amennyiben az fokozott biztonságú elektronikus aláírással és időbélyegzővel van ellátva. Tekintettel arra, hogy a felek között elektronikus formában létrejött szerződések ennek a kritériumnak nem tudnak megfelelni, így azok ráutaló magatartással megkötött szerződésnek minősül. A szerződés nyelve magyar, annak idegen nyelvre fordítása esetén is a magyar nyelvű változat az irányadó.
A Felhasználó a myHealzz rendszer szolgáltatásainak igénybevételére jogosító szerződést a myHealzz rendszer bármely elemén keresztül történő regisztrációval, elektronikus úton köti meg. A szerződés attól a naptól kezdve jön létre, amikor a Felhasználó a regisztrációs adatokat megadta, és az ÁSZF rendelkezéseit elfogadta. A Szolgáltató feladata, hogy a Felhasználó részére biztosítsa a Szolgáltatást, miután a Felhasználó a szolgáltatások igénybevételének feltételeit az ÁSZF-ben foglaltaknak megfelelően teljesíti. A nem valós adat szolgáltatásának következményeiért való felelősséget a MediAd Kft., mint adatkezelő továbbá adatfeldolgozó partnere és munkatársa kizárja.
A Szolgáltató fenntartja magának a kizárólagos terjesztési jogot a myHealzz rendszer teljes tartalma és külön-külön a tartalmak egyes részei vonatkozásában. A Szolgáltató engedélye szükséges a myHealzz rendszer bármely tartalma harmadik személyek általi felhasználásához. A Szolgáltató engedélyének megadása esetén az engedélyt kérő a saját tartalmain belül köteles feltűntetni a Szolgáltató nevét. Az engedély nélküli bármely felhasználás esetén a Szolgáltatónak joga van kötbért kikötni, amelynek felső határa: 20 millió forint.
A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a myHealzz rendszer tartalmát bármikor módosítsa, vagy hozzáférhetőségét a jelen ÁSZF-ben foglaltak betartásával megszüntesse. A Felek mentesülnek a jelen ÁSZF alapján őket terhelő kötelezettségek teljesítésének részleges, vagy teljes elmulasztása miatti felelősség alól, amennyiben azok „vis major” következményeként állnak be. A „vis major” fogalomkörébe tartoznak mindazok az események, amelyek jelen Szerződés aláírását követően merülnek fel, és amelyek olyan rendkívüli természetűek, hogy azok bekövetkeztét a Felek nem látták előre, illetve nem kerülhették el semmilyen ésszerű intézkedéssel. Ezen rendkívüli eseménynek körébe tartoznak: az árvíz, a tűz, a földrengés, vagy más természeti csapás, akárcsak a háború, katonai cselekmények, a hatósági szervek aktusai vagy cselekményei és bármely más, a Felek elvárható befolyási körén kívül eső körülmények. Ilyen jellegű esemény beálltakor az erről tudomást szerző fél haladéktalanul köteles értesíteni a másik felet.
A Felhasználó bármikor törölheti regisztrált adatait a myHealzz rendszeréből, továbbá az Adatvédelmi Szabályzatban foglalt rendelkezések szerint és jogkövetkezményekkel kérheti regisztrációjának törlését, és a szerződés megszűntetését a Szolgáltatótól. Amennyiben a Felhasználó megszegi a jelen Szerződés feltételeit, a Szolgáltató törölheti a regisztrációval létrejött felhasználói profilt. A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a Szolgáltatás bármely tartalmi elemét, vagy a Szolgáltatás egészét megszüntesse, amely utóbbi esetben a Szerződés automatikusan megszűnik.
A MYHEALZZ REDNSZER HASZNÁLATI SZABÁLYZATA
A szolgáltatás tárgya
Szolgáltató az általa üzemeltetett myHealzz rendszeren keresztül az alábbi szolgáltatásokat nyújtja a Felhasználói és szerződött Partnerei részére.
Online időpont foglalás valamely Egészségügyi szolgáltatóhoz és az időpontok kezelése.
Egészségügyi adatnak minősülő adatok illetőleg ilyen adatokat is tartalmazó dokumentumok rögzítése, tárolása és megosztása Felhasználó és Egészségügyi Szolgáltató között.
Felhasználó adatainak megosztása más Felhasználóval.
Videós távkonzultáció biztosítása Egészségügyi Szolgáltató valamely Orvosa és Felhasználó között.
Online bankkártyás fizetési lehetőség biztosítása Felhasználó részére.
A szolgáltatások igénybevételének módja
A rendszer szolgáltatásai csak előzetes regisztráció után vehetők igénybe. A regisztrációs folyamatot a Felhasználó kezdeményezi. A regisztráció első lépéseként a Felhasználó megismeri és elfogadja a myHealzz rendszer használatának Általános Szerződési feltételeit, valamint az adatkezelési tájékoztatót, illetve megadja személyes adatait. A saját e-mail címmel történő regisztráció során a Felhasználónak a következő adatokat szükséges megadnia:
Felhasználó vezetékneve
Felhasználó keresztneve
Felhasználó e-mail címe
Felhasználó telefonszáma
Felhasználó születési ideje
Egy email címmel csak egy alkalommal lehetséges regisztrálni
Online időpont foglalás
Felhasználónak lehetősége van a myHealzz ügyfélportál rendszerén keresztül Egészségügyi szolgáltatóhoz online időpontot foglalni. Az online időpont foglalás történhet az adott Egészségügyi szolgáltató saját weboldalába telepített (beágyazott) időpontfoglalási rendszeren, vagy a myHealzz/Orvostkeresek applikációba és weboldalba telepített időpontfoglalási rendszeren és a Szolgáltató egyéb partnerei weboldalába ágyazott időpont foglalási felületen keresztül.
Felhasználó tudomásul veszi, hogy az online foglalási rendszer használatával hozzájárulását adja, hogy a jelen Általános Szerződési Feltételek 1. számú mellékletében rögzített adatkezelési szabályzat előírásainak megfelelően Szolgáltató a Felhasználó személyes és egészségügyi adatait továbbítsa az adott (ahová a Felhasználó az időpontot foglalta) Egészségügyi szolgáltató felé, annak érdekében, hogy a foglalás az Egészségügyi szolgáltató medikai rendszerében rögzítésre kerüljön. Egészségügyi szolgáltató és Szolgáltató szerződéses viszonyban vannak egymással, melyben az Egészségügyi szolgáltató kötelezettséget vállal a személyes adatok hatályos jogszabályoknak megfelelő kezeléséről. Az online időpont foglalási rendszer használatával Felhasználó elfogadja, hogy az Egészségügyi szolgáltató előírásai szerint a regisztrációkor megadott adatokon túl további személyes adatokat kérhet be.
A Szolgáltató teljes mértékben kizárja felelősségét a foglalt időpontok alkalmával a Felhasználó által az Egészségügyi szolgáltatónál igényben vett ellátások minőségének és az ellátásokból eredő esetleges jogviták vonatkozásában.
Időpont foglalása
Felhasználó kiválasztja azt az Egészségügyi szolgáltatót és azon belül azt az Orvost, akihez időpontot kíván foglalni. Amennyiben Egészségügyi szolgáltató adott Orvosnál választható szolgáltatásokat tett elérhetővé, úgy első lépésként Felhasználó kiválasztja azt a szolgáltatást melyet igénybe kíván venni. Ezt követően Felhasználó időpontot választ, majd az időpont választást követően – amennyiben korábban még nem tette meg úgy –
bejelentkezik felhasználói fiókjába, vagy regisztrál. Bejelentkezés vagy regisztrációt követően van lehetőség a foglalási adatok véglegesítésére.
Foglalás biztosítás
Bizonyos esetekben az Egészségügyi szolgáltató az online foglalás véglegesítéséhez kötelezően előírhatja szolgáltatási árnak előzetes kifizetését. Ebben az esetben a Felhasználónak meghatározott időtartam áll rendelkezésére, hogy a foglalás során választott szolgáltatás ellenértékét online bankkártyás fizetéssel teljesítse. A kifizetés esetén Felhasználó a Hiba! A hivatkozási forrás nem található. pontban részletezett folyamat szerint járhat el. Felhasználó tudomásul veszi, hogy amennyiben
a szolgáltatás kifizetése a meghatározott időtartam alatt bármilyen oknál fogva nem történik meg,
a szolgáltatás díjának levonása meghiúsul fedezethiány következtében, úgy a Felhasználó foglalása a meghatározott időtartam elteltével törlésre kerül.
Időpontok visszaigazolása
Az online időpontfoglalási rendszer használatával lefoglalt időpontokról a Szolgáltató minden esetben visszaigazoló e-mailt küld Felhasználó részére a foglalás részleteivel.
Időpontok kezelése / lemondása
Felhasználónak lehetősége van a lefoglalt időpontjainak kezelésére és lemondására a rendszer minden elérhetőségén keresztül. Az Egészségügyi szolgáltató jogosult az időpontot korlátozás nélkül lemondani vagy módosítani. Szolgáltató teljes mértékben kizárja a felelősségét az Egészségügyi szolgáltató által lemondott időpontokból Felhasználót ért esetleges károk tekintetében.
Egészségügyi adatok és dokumentumok kezelése
Egészségügyi Szolgáltatónál keletkező adatok és dokumentumok tárolása
Szolgáltató a myHealzz rendszerben lehetőséget biztosít a Felhasználó részére, hogy az Egészségügyi szolgáltatónál keletkező dokumentumainak egy másolati példányát, valamint közvetlenül adatformátumban tárolt meghatározott egészségügyi adatait az Egészségügyi Szolgáltató medikai rendszeréből átemelje, és azokat az rendszerben a Felhasználó személyes fiókjában tárolja.
A Felhasználó a felhasználói fiókjában értesítést kap, amennyiben valamely Egészségügyi szolgáltatónál új dokumentuma és/vagy új adata keletkezett és vált elérhetővé. A dokumentumok és/vagy adatok átemelését minden esetben a Felhasználó kezdeményezi. Kezdeményezéssel Felhasználó hozzájárul ahhoz, hogy a jelen Általános Szerződési Feltételek 1. számú mellékletében rögzített adatkezelési szabályzat előírásainak megfelelően a személyes- és egészségügyi adatait is tartalmazó dokumentumot és adatokat Szolgáltató tárolja.
Az adatbiztonság érdekében a kezdeményezést követően szükséges a Felhasználó másodlagos azonosítása, mely lehet
a Felhasználó telefonszámára küldött ideiglenes kód beírása, vagy
személyes ügyfélkártya kód megadása, amennyiben Felhasználó rendelkezik ilyennel.
Sikeres másodlagos azonosítást követően a dokumentumok egy másolati példányai valamint az adatok másolata az Egészségügyi Szolgáltató medikai rendszeréből átkerülnek a Felhasználó felhasználói fiókjába, míg az eredeti dokumentumok és adatok továbbra is Egészségügyi szolgáltató medikai rendszerében tárolódnak.
Felhasználó által rögzített dokumentumok és adatok tárolása
Szolgáltató a myHealzz ügyfélportálon lehetőséget biztosít a Felhasználó részére, hogy .pdf vagy .jpg formátumú dokumentumokat, valamint meghatározott struktúrájú és tartalmú adatokat rögzítsen és tároljon személyes felhasználói fiókjában. A dokumentumok- illetve adatok rögzítése (feltöltése) az erre szolgáló funkción keresztül érhető el. Amennyiben Felhasználó bármilyen dokumentumot és/vagy adatot tölt fel Szolgáltató rendszerébe, úgy ezzel hozzájárul ahhoz, hogy a jelen Általános Szerződési Feltételek 1. számú mellékletében rögzített adatkezelési szabályzat előírásainak megfelelően a Szolgáltató a személyes- és egészségügyi adatait tartalmazó dokumentumot és adatot tárolja.
Dokumentumok és adatok megosztása Egészségügyi szolgáltatóval
Szolgáltató a myHealzz rendszerben lehetőséget biztosít a Felhasználó részére, a valamely Egészségügyi szolgáltatónál keletkezett és az ügyfélportálra átemelt-, illetve a felhasználó által rögzített dokumentumait és/vagy adatait más Egészségügyi szolgáltatóval vagy annak kijelölt orvosával megossza. A dokumentum(ok) és/vagy adatok megosztását minden esetben a Felhasználó kezdeményezi. A kezdeményezéssel a Felhasználó hozzájárul ahhoz, hogy a jelen Általános Szerződési Feltételek 1. számú mellékletében rögzített adatkezelési szabályzat előírásainak megfelelően a személyes- és egészségügyi adatait is tartalmazó dokumentumot és/vagy adatot Szolgáltató továbbítsa Egészségügyi Szolgáltató részére.
Az adatbiztonság érdekében a kezdeményezést követően szükséges a Felhasználó másodlagos azonosítása, mely lehet
a Felhasználó telefonszámára küldött ideiglenes kód beírása, vagy
személyes ügyfélkártya kód megadása, amennyiben Felhasználó rendelkezik ilyennel.
Sikeres másodlagos azonosítást követően Szolgáltató a dokumentumot és/vagy adatot továbbítja Egészségügyi Szolgáltató medikai rendszerébe.
Dokumentumok és adatok törlése
Szolgáltató a myHealzz rendszerben lehetőséget biztosít a Felhasználó részére, a valamely egészségügyi szolgáltatónál keletkezett és az ügyfélportálra átemelt-, illetve a felhasználó által rögzített dokumentumait és adatait törölje.
A dokumentum(ok) és/vagy adatok törlését minden esetben a Felhasználó kezdeményezi. Bármely dokumentum vagy adat törlése kizárólag a Felhasználó felhasználói fiókjában tárolt dokumentum és vagy adat példányokat érinti. Bármely Egészségügyi szolgáltató medikai rendszerében tárolt dokumentumokat és/vagy adatokat (amennyiben azok adott medika rendszerben keletkeztek, vagy Felhasználó korábbi megosztási cselekedete okán a medikai rendszerbe továbbításra kerültek) a törlés nem érinti, a dokumentumok és/vagy adatok a medikai rendszerben továbbra is elérhetőek és Felhasználónak lehetősége van azt ismételten átemelni Felhasználói fiókjába.
Adatok megosztása más Felhasználóval
Szolgáltató a myHealzz rendszerben lehetőséget biztosít a Felhasználó részére, a valamely Egészségügyi szolgáltatónál keletkezett és az ügyfélportálra átemelt-, illetve a felhasználó által rögzített adatait másik felhasználóval megossza, amennyiben másik Felhasználó a megosztáshoz hozzájárul. Az adatok megosztását minden esetben a Felhasználó kezdeményezi. Az adatok megosztása csak abban az esetben lehetséges, ha
Felhasználó ismeri másik Felhasználó regisztrációhoz használt email címet,
másik felhasználó hozzájárul az adatok megosztásához.
Az adatok megosztása kizárólag az adatok összesített megtekintésére vonatkozik, másik Felhasználónak nincs jogosultsága a vele megosztott adatoknak szerkesztésére vagy törlésére, illetőleg az adatok rendszerből történő letöltésére.
Szolgáltató teljes mértékben kizárja a felelősségét a Felhasználó által másik Felhasználóval megosztott adatok kapcsán Felhasználót ért esetleges károk tekintetében.
Videó konzultáció igénybevétele
Amennyiben Egészségügyi szolgáltató erre lehetőséget biztosít, úgy Felhasználónak lehetősége van videó konzultációt (távkonzultáció vagy telemedicina) igénybe venni. Ilyen jellegű szolgáltatás igénybevételére csak azoknál az előjegyzéseknél van lehetőség, ahol ez külön jelölve van.
A videó konzultációt az orvos indítja a lefoglalt és visszaigazolt időpontban. Ezt követően Felhasználó a myHealzz weboldalon vagy mobil applikációban, illetve az Egészségügyi Szolgáltató egyedi ügyfélportál oldalán vagy mobil applikációjában bejelentkezve az érintett előjegyzésből tud csatlakozni a videóhíváshoz.
Amennyiben a Felhasználó videó konzultáció szolgáltatást választ, úgy a hang- és videóhívások a Szolgáltató saját fejlesztésű hívórendszerén keresztül zajlanak. A videó beszélgetések hanganyagát a Szolgáltató a hatályos jogszabályok szerint rögzíti. A videós kapcsolatfelvétel és a videós hívások rögzítése során a Szolgáltató a regisztrációkor megadott Felhasználói adatokon túl az alábbi adatokat kezeli: az érintett hangja, a beszélgetés témája, egészséggel kapcsolatos adatok, időpont, dátum.
A Szolgáltató az általa üzemeltetett myHealzz rendszeren keresztül történő időpontfoglalások eredményeképp létrejövő személyes egészségügyi szolgáltatások és telemedicina szolgáltatások minőségéért és az ellátások szakszerűségéért semmilyen felelősséget nem vállal.
Online bankkártyás fizetés
Egészségügyi szolgáltató az online időpont foglalás során meghatározott szolgáltatások esetében a foglalás véglegesítéséhez online bankkártyás fizetési kötelezettséget írhat elő, más szolgáltatások esetében pedig online bankkártyás fizetési lehetőséget biztosíthat a Felhasználónak.
Szolgáltató sem az Egészségügyi szolgáltatók sem a Felhasználók részére nem nyújt pénzügyi szolgáltatást, csak annak informatikai kereteit biztosítja. Szolgáltató az myHealzz rendszerben a szerződött Pénzügyi szolgáltató partnerein keresztül teszi elérhetővé az online bankkártyás fizetési lehetőséget.
Felhasználók a következő pénzügyi szolgáltatók fizetési megoldásait jogosultak választani:
K&H Bank online fizetési szolgáltatása
Szolgáltató nem tárolja és nem kezeli a Felhasználó által a fizetés során megadott bankkártya adatait. Felhasználó az egyes Pénzügyi szolgáltók adatkezelésére vonatkozó szabályairól adott Pénzügyi szolgáltató hivatalos elérhetőségein keresztül tájékozódhat.
Felhasználó hozzáférésének korlátozása
A Felhasználó semmilyen körülmények között
nem használhat olyan szoftvereket, melyek lehetővé teszik az ún. adatbányászást (“data-mining”) vagy más módon a Szolgáltató rendszerében megtalálható információkat gyűjtik össze.
nem jogosult másik felhasználó bejelentkezési adatait használni.
A Felhasználó számára tilos a Szolgáltató által működtetett weboldal, applikáció, közösségi felületek (pl. Facebook) és különösen az azokon közzétett kommunikációs lehetőségek keretében olyan tartalmakat közzétenni vagy terjeszteni, melyek
az érvényes törvényekbe ütköznek, ellenkeznek a közrenddel vagy -erkölccsel;
obszcén, rasszista, erőszakot dicsőítő, pornográf, fiatalkorúakra veszélyes vagy gyermekek és fiatalkorúak fejlődését veszélyeztető jellegűek;
sértő, terhelő vagy rágalmazó jellegűek;
megtévesztő módon azt a benyomást keltik, hogy a Szolgáltató által kerültek közzétételre vagy annak támogatását élvezik;
harmadik személy adatait tartalmazzák azok hozzájárulása nélkül;
kereskedelmi, különösen reklám jellegűek.
Abban az esetben, ha a Felhasználóban felmerül a gyanú, hogy regisztrációs adatait harmadik személyek jogosulatlanul használják vagy felhasználhatták, erről köteles azonnal értesíteni a Szolgáltatót, és megváltoztatni adatait, vagy a Szolgáltatót azok megváltoztatására kérni. Azon esetben, ha a Szolgáltató rendelkezik visszaélésre utaló adatokkal, jogosult a Felhasználó hozzáférését átmenetileg korlátozni. A Felhasználó hozzáférésének korlátozása akkor kerül feloldásra, ha megszűnt a gyanú az adatokkal való visszaélésről.
Abban az esetben, ha a Felhasználó megszegi az ÁSZF-ben foglalt feltételeket különös tekintettel jelen pont első két bekezdésére, a Szolgáltató jogosult a Felhasználó hozzáférésének korlátozása, kizárására. A felfüggesztés, kizárás visszavonására Felhasználói igény nem támasztható.
Abban az esetben, ha a Felhasználó szándékosan téves bankkártya adatokat ad meg a Szolgáltató jogosult a Felhasználó hozzáférését átmenetileg korlátozni. A Felhasználó hozzáférésének korlátozása akkor kerül feloldásra, amint a szükséges adatmódosítás megtörtént.
A SZOLGÁLTATÓ ÉS A FELHASZNÁLÓ FELELŐSSÉGE
A Szolgáltató kijelenti, hogy az általa nyújtott szolgáltatás célja, hogy segítse a Felhasználót, hogy az általa kiválasztott Egészségügyi szolgáltatóhoz online időpontot foglaljon, tőle szolgáltatást vegyen igénybe. Szolgáltató így semmilyen körülmények között nem felelős a szolgáltatás minőségéért és az abból eredő esetleges jogvitákért.
Valamennyi Felhasználó kizárólag a saját felelősségére használja a myHealzz rendszert és annak valamennyi funkcióját.
A rendszer elemeit alkotó mobil alkalmazások és weboldalalak működtetését a Szolgáltató közvetítő szolgáltatóként, a 2001. évi CVIII. törvény mindenkor hatályos rendelkezései szerint végzi.
Szolgáltató vállalja, hogy mindent megtesz a rendszerben található adatok helyességének, aktualitásának és pontosságának biztosítása érdekében. Ha ennek ellenére a Felhasználót az adatok pontatlanságából, hibájából eredően bárminemű kár éri, a Szolgáltató a felelősségét kizárja.
A Felhasználó a rendszerben található adatok értelmezésében kizárólag saját felelősségére hagyatkozhat. A Felhasználó tudomásul veszi, hogy a rendszerben található anyagok és adatok esetleges változásainak figyelemmel kísérése szintén saját felelőssége.
Szolgáltató a Szolgáltatásainak, valamint a honlapnak a működésére 99%-os rendelkezésre állást vállal. Felek kizárják Szolgáltató felelősségét az ezen hibahatáron felüli leállásokért, egyéb rendellenességekért. E kötelezettség alól kivételt képeznek a más szolgáltató által biztosított hozzáférési és egyéb üzemeltetési feladatok. A Szolgáltatónak fel nem róható, illetve más Szolgáltató közreműködésével teljesített üzemzavarokért, hozzáférési hibákért a Szolgáltatót nem terheli felelősség.
Szolgáltató semmilyen felelősséget nem vállal a rendszer használatából adódó károkért.
Az Egészségügyi Szolgáltatásért kizárólag az eljáró Orvos vagy Egészségügyi szolgáltató vállal felelősséget.
Időpontfoglalás esetén a Szolgáltató nem vállal felelősséget az ellátás minőségéért, annak időbeni rendelkezésre tartásáért, valamint az azokból eredő esetleges jogvitákért. A Szolgáltató ebben az esetben egy közvetítő felületet biztosít, mely megkönnyíti a Felhasználónak az Egészségügyi szolgáltató által biztosított egészségügyi szolgáltatásokhoz történő hozzáférést, azonban az ellátás minden tekintetében Egészségügyi szolgáltató tartoznak felelősséggel.
DÍJAK, SZÁMLAKIÁLLÍTÁS
Az egyes szolgáltatások díját minden esetben az azt biztosító Egészségügyi szolgáltató szabja meg, melyről a Felhasználó a foglalási felületen tájékozódhat. A számla minden esetben a Díjfizető nevére kerül kiállításra. A számlát minden esetben az adott szolgáltatást biztosító Egészségügyi szolgáltató állítja ki.
SZERZŐI JOGOK
A Szolgáltató kijelenti, hogy a myHealzz rendszer minden eleme (mobil alkalmazások és weboldalak) szerzői jogi mű. Ennél fogva a Szolgáltató fenntartja magának a kizárólagos jogot a myHealzz rendszer tartalmának teljes egészére és minden részletére, a domain-nevekre és internetes reklámfelületeire, valamint a mobil alkalmazások terjesztésére.
ADATVÉDELEM
Az adatvédelemmel kapcsolatos részletes rendelkezéseket az ÁSZF 1. melléklete tartalmazza. Az Adatvédelmi Szabályzat elérhető továbbá a rendszer minden elemének weboldalán és a mobil alkalmazásokban, valamint a beágyazott programkód részekben is.
FELHASZNÁLÓ ELÁLLÁSI ÉS FELMONDÁSI JOGA
A Felhasználót nem illeti meg az elállás joga és a felmondási jog az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/ EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26) Korm. rendelet 29.§ (1) bekezdés a) és m) pontja értelmében, amelyek az alábbiak:
„a) fogyasztó nem gyakorolhatja a fogyasztót megillető elállási és felmondási jogot a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti a 20. § szerinti jogát.”
VEGYES RENDELKEZÉSEK
Felek kötelezettséget vállalnak arra, hogy a jelen jogviszonnyal összefüggésben a másik Félnek átadott vagy egyéb módon a rendelkezésére bocsátott, illetve tudomására hozott adatokat, információkat, függetlenül attól, hogy azokat az érintett Fél üzleti titoknak minősíti vagy sem, a szerződés hatálya és érvényessége idején, illetve annak megszűnését követően is megőrzik, illetve azt saját maguk vagy harmadik személyek céljaira, vagy más módon nem használhatják fel, harmadik személyek számára nem tehetik hozzáférhetővé, azzal egyéb módon nem élhetnek vissza és ezzel összefüggésben az Adatvédelmi Szabályzat rendelkezéseit betartják. A Felek teljes felelősséggel tartoznak a titoktartási kötelezettség saját maguk általi, vagy velük szerződéses jogviszonyban álló harmadik személyek, alkalmazottak vagy más személyek általi megszegéséből eredő károkért.
Amennyiben a Felek közötti együttműködéshez hozzátartozik bármilyen információ kiadása, a Felek kötelesek gondoskodni az információk helyességéről és megbízhatóságáról.
A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani az ÁSZF-et, a módosítással érintett Felhasználókat köteles a változásról értesíteni. A Felhasználók a szolgáltatás megrendelésével egyidejűleg – akkor is, ha nem kötöttek szerződést Szolgáltatóval – elfogadják jelen ÁSZF rendelkezéseit.
Amennyiben a szerződés valamely rendelkezése érvénytelen, érvénytelenné vagy érvényesíthetetlenné válik, ezen érvénytelenség vagy érvényesíthetetlenség nem érinti a szerződés további rendelkezéseinek érvényességét vagy érvényesíthetőségét, amelyek továbbra is érvényben és hatályban maradnak.
A Felek megállapodnak, hogy a szerződés azon rendelkezése(i) helyébe, amely(ek) érvénytelenné, jogszabállyal ellentétessé vagy érvényesíthetetlenné válik/válnak, olyan rendelkezés lépjen, amely újonnan beépített rendelkezés a lehető legteljesebb mértékben megfeleljen az érvénytelenné, jogszabályellenessé vagy
érvényesíthetetlenné vált korábbi rendelkezés(ek)be foglalt szerződéses szándéknak továbbá, hogy az jogszerű legyen, és ne befolyásolja hátrányosan a szerződő Feleket.
A Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni, akik személyére vonatkozó adatokat az adatvédelmi szabályzat tartalmazza.
A jelen ÁSZF-re a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”), a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26) Korm. rendelet, valamint az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény vonatkozó rendelkezéseire.
PANASZKEZELÉSRE VONATKOZÓ SZABÁLYOK
Amennyiben a Felhasználónak a szerződéssel, a rendszer működtetésével, a Felhasználó jogaival és kötelezettségeivel kapcsolatban vagy egyéb kérése, kérdése, észrevétele van, kérjük, keresse fel a Szolgáltatót az alábbi elérhetőségeken:
telefonon: +36 30 160 3834
levél útján: 1015 Budapest, Ostrom uta 16.
A Szolgáltató a részére küldött megkereséseket, kérdéseket, észrevételeket és panaszokat haladéktalanul kivizsgálja, és azokra legkésőbb nyolc (8) munkanapon belül válaszol a Felhasználó az általa megadott értesítési címen. Amennyiben a megkeresés nem kezelhető nyolc (8) munkanapon belül, úgy a Szolgáltató minden tőle telhetőt megtesz annak érdekében, hogy a megkeresést a lehető legrövidebb időn belül teljesítse, de legkésőbb a beérkezést követő 30 napon belül. A Szolgáltató a panaszt elutasító írásos válaszát indokolni köteles, amelyet köteles legalább 5 évig őrizni és a hatóságnak megkeresése esetén bemutatni.
A Felhasználó panasszal a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz is fordulhat, amelynek elérhetősége:
Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
Cím: 1088 Budapest, József krt. 6.
Levelezési cím: 1428 Budapest, PF: 20.
Központi telefonszám: +36 1 459 4800
Faxszám: +36 1 210 4677
-
Területi szervei közül a Budapesti területi szerv elérhetősége az alábbi:
Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi és Foglalkoztatási Főosztály
Cím: 8000 Székesfehérvár, Mátyás király körút 6.
Telefonszám: +36-22-511-000
E-mail: muszakifogyved@fejer.gov.hu
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság többi területi szerveinek listája itt található: http://www.nfh.hu/teruleti
Felhasználó panasza esetén a békéltető testülethez is fordulhat, amelynek elérhetősége:
Budapesti Békéltető Testület
Cím 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111.
Postacím: 1253 Budapest, Pf.:10.
Telefon: +36 (1) 488 21 31
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu;
A panaszok elektronikus úton is benyújthatók a fogyasztóvédelmi hatóság részére ügyfélkapun keresztül a megfelelő űrlap kitöltésével, ami gyorsabb és költséghatékonyabb ügyintézést